Niet Normaal / NAi Publishers / Publication / 2009

I

Niet Normaal

‘Niet Normaal’, Beurs van Berlage, Amsterdam, 2010, sought to uncover normalization strategies in western society and its various technologies. It aimed for an inclusive, pluralistic society and offered the floor to a large diversity of artists without labelling them before they were allowed to speak. ‘Niet Normaal – Difference on Display’ travelled to Berlin and Liverpool and was part of the Olympic Games Cultural Program in the summer of 2012.


Niet Normaal / Publication / Table Of Contents / 2009
Niet Normaal / Publication / Willem Oorebeek / 2009
Niet Normaal / Publication / Danica Dakic / 2009
Niet Normaal / Publication / Ine Gevers / 2009
Niet Normaal / Publication / Maakbaarheid En Perfectie / 2009
Niet Normaal / Publication / Marc Quinn / 2009
Niet Normaal / Publication / Birgit Brenner / 2009
Niet Normaal / Publication / Trudy Dehue / 2009
Niet Normaal / Publication / Job Koelewijn / 2009
Niet Normaal / Publication / Job Koelewijn / Douglas Gordon / 2009
Niet Normaal / Publication / Norm & Verschil Als Handelswaar / 2009
Niet Normaal / Publication / Mat Fraser / 2009
Niet Normaal / Publication / Thomas Hirschhorn / 2009
Niet Normaal / Publication / Petra Kuipers / 2009
Niet Normaal / Publication / Mieke Gerritzen / 2009
Niet Normaal / Publication / Daniel Johnston / 2009
Niet Normaal / Publication / Mens & Technologie / 2009
Niet Normaal / Publication / Adam Zaretsky / 2009
Niet Normaal / Publication / Victor & Rolf / 2009
Niet Normaal / Publication / Berlinde De Bruyckere / 2009
Niet Normaal / Publication / Donna Harraway / 2009
Niet Normaal / Publication / Donna Harraway / 2009
Niet Normaal / Publication / Praktijken Van Democratie / 2009
Niet Normaal / Publication / Marlene Dumas / 2009
Niet Normaal / Publication / Rob & Roberta Smith / 2009
Niet Normaal / Publication / Trefwoorden / 2009
Niet Normaal / Publication / Partners / 2009
Niet Normaal / Uitmarkt / Amsterdam / 2009

II

Niet Normaal / Campaign / Amsterdam / Posters / 2009

III

Niet Normaal / Beurs Van Berlage / Amsterdam / Maxima / 2009

IV

Niet Normaal / Beurs Van Berlage / Amsterdam / 2009

V

Niet Normaal / Beurs Van Berlage / Amsterdam / L.A. Raeven / 2009

VI

Niet Normaal / Campaign / Amsterdam / Poster / 2009

VII

Niet Normaal / Beurs Van Berlage / Amsterdam / Roosbeef / 2009

VIII

Client: Niet Normaal (2006-2010). Art exhibition: Beurs van Berlage, Amsterdam. Ontwerp logo: Bram Nijssen. Design and image curation publication: Bram Nijssen. Publisher: NAi, Rotterdam. Printer: Die Keure, Bruges. Design identity & campaign: KesselsKramer. With thanks to: Ine Gevers, Lieke Timmermans, Barbera van Kooij, Monique Verhulst, Laura Mudde, Erik Kessels, Jennifer Skupin. Image: Tim van Veen (II, IV, VI, VIII), Kommerz (I, III, V, VII).



Niet Normaal Foundation / Website / 2017
Niet Normaal Foundation / Website / Ja Natuurlijk / 2017
Niet Normaal Foundation / Website / Publications / 2017
Niet Normaal Foundation / Website / Partners / 2017

Client: Niet Normaal Foundation (2016-present). Design and web development: Kommerz. With thanks to: Ine Gevers.