Words have meaning, type has spirit. — Paula Scher (2010)

Alle pogingen uit het verleden om normen voor goede typografie op te stellen, alle algemene en als ‘objectief’ gepresenteerde uitspraken over ontwerpen, hebben niets anders opgeleverd dan een hoop verwarring, onzin en brabbeltaal. Of men er nu de oude Grieken bij haalt of de Nieuwe Zakelijkheid, de Gulden Snede, of God, Wittgenstein of Marx, ontwerpen is een persoonlijke bezigheid. — Piet Schreuders (1997)


sustainable industry lab
root bv
murals inc
projekt lern raum
vroeg
rhein maas zentrum
future of work
rotterdam vakmanstad
deutschlernen

Murals Inc. / Are we safe now? / Van Nellefabriek / 2021

Murals Inc.

Murals Inc. is een bureau gespecialiseerd in hedendaagse muurschilderingen en bevraagt de rol van muurschilderingen in onze huidige tijd. Het bureau is breed georiënteerd en zoekt naar dwarsverbanden tussen vele schilderkunstige uitingen, van ‘public murals’ tot ‘urban art’ en van ‘text-based art’ tot ‘(post)-graffiti’.

›› Lees het artikel


the ocean campaign
rikkert paauw
mujo
non issue
quoc thang
kuleshov
exhibitionist
psi
world water ltd.

Rotterdam Vakmanstad / Website / Vakmanstad.nl / 2012

Rotterdam Vakmanstad

Rotterdam Vakmanstad ontwikkelt expertise en educatieve, ecologische programma’s waarmee bij kinderen en jongeren potentie wordt herkend en waarbij hun skills worden versterkt, zodat zij op kunnen groeien tot fysiek evenwichtige, sociaal weerbare en mentaal veerkrachtige mensen.

›› Lees het artikel


Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012
Rotterdam Vakmanstad / Visuele Identiteit / Typologie / 2012

Niet Normaal / Uitmarkt / Amsterdam / 2009

Niet Normaal

‘Niet Normaal’, Beurs van Berlage, Amsterdam, was gericht op het blootleggen van normaliseringstrategieën in de Westerse samenleving en de bijbehorende technologieën. Het project streefde naar een inclusieve, pluralistische samenleving en bood het podium aan een grote diversiteit aan kunstenaars, zonder ze te labelen voordat ze mochten spreken.

›› Lees het artikel


kommerz
ja natuurlijk
the substitutes
bandito espresso
camillo 2.0
niet normaal
sjoerd litjens
volksrekorders
autres directions